DeclaCare FAQ

  • Bezorgen
    • Als u op werkdagen voor 13:00 uur besteld dan is het meestal mogelijk om binnen 24 uur te leveren. Dit geldt voor de producten die wij op voorraad hebben. Lees hieronder de uitgebreidere uitleg.

      Bij DeclaCare hebben wij ruim 800 van de meest gebruikte compressie-, litteken- en wondproducten op voorraad. Hierdoor is het mogelijk om binnen 24 uur te leveren, mits u uw bestelling op een werkdag voor 13:00 uur plaatst. De producten die niet op voorraad zijn hebben in de regel een levertijd van 48 uur. De actuele voorraadstatus van de producten kunt u terugvinden in uw OVIS account.

  • Online bestellen en ondertekenen

    Online bestellen en ondertekenen

    Terug naar categorieen
    • U heeft een OVIS-account nodig. OVIS is ons online bestelportaal voor zorgprofessionals. Maak hier een OVIS-account aan. 

      Na een paar stappen en de verificatie kunt u bestellen met uw eigen inloggegevens en wachtwoord.

    • Uw handtekening printen we op de aanmelding van de cliënt. Hierdoor kunnen we de aanmelding gebruiken als voorschrift. Wij hoeven dan geen contact meer met u op te nemen om het voorschrift op te vragen. Uiteraard gaan wij veilig met uw gegevens om. Wij slaan uw handtekening conform NEN 7510 op.
    • Als u als voorschrijver uw cliënt aanmeldt in OVIS, dan plaatst OVIS automatisch een handtekening op het voorschrift. Wij hebben dan geen digitaal voorschrift meer nodig.
      Wanneer u als niet-voorschrijver (bijvoorbeeld apotheker) uw cliënt aanmeldt, dan kunt u eenvoudig het digitale voorschrijft veilig toevoegen aan de aanvraag.
    • Het is wettelijk bepaald dat artsen (huisarts of specialist) en bepaalde verpleegkundig specialisten recepten mogen voorschrijven, mits ze ingeschreven staan in het BIG-register.

      De volgende AGB-codes zijn geldig:
      -01XXXXXX (Huisartsen)
      -03XXXXXX (Medisch Specialisten)
      -11XXXXXX (Kaakchirurgen)
      -14XXXXXX (Bedrijfsartsen)
      -84XXXXXX (Overige Artsen)
      -91XXXXXX (Verpleegkundig Specialisten)

      Als therapeut is het niet mogelijk om een recept te ondertekenen. Deze dient daarom altijd voorzien te worden van een handtekening van de voorschrijvend arts of kopie verwijsbrief.
    • Als u niet gemachtigd bent om voor te schrijven dan heeft u de keuze uit de 2 volgende mogelijkheden:

      1. De verwijzing van de behandelend arts kunt u in OVIS bij de bestelling uploaden. De verwijzing dient naast de gegevens van de arts (NAW + handtekening) ook een diagnose en een behandelvraag te bevatten. Als u een voorschrift heeft van de behandelend arts dan kunt u deze ook uploaden.

      2. Print de bestelling uit en verstuur deze naar de behandelend arts ter ondertekening.

      Wij kunnen de bestelling pas in behandeling nemen als alle benodigde gegevens zijn ontvangen.
    • Als u een account maakt checken wij met uw AGB-code of u al voorkomt in ons systeem.
  • Over OVIS
    • OVIS voldoet aan de beveiligingseisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt aan de verwerking van bijzondere (medische) persoonsinformatie. U kunt dus veilig bij ons bestellen.
    • U heeft een OVIS-account nodig. OVIS is ons online bestelportaal voor zorgprofessionals. Maak hier een OVIS-account aan. 

      Na een paar stappen en de verificatie kunt u bestellen met uw eigen inloggegevens en wachtwoord.

    • Zodra u gebruikt maakt van de 2-factor verificatie, dient u dit op https://mijn.benudirect.nl/inloggen opnieuw te koppelen.

      2-factor verificatie met SMS
      - Vul uw emailadres in en uw nieuwe wachtwoord
      - Bevestig u telefoonnummer
      - Klik op MFA inschakelen
      - U ontvangt een verificatiecode per sms
      - Vul de verificatiecode in
      - Hierna kunt u opnieuw inloggen en gebruik maken van de 2-factor verificatie

      2-factor Google authenticatie
      - Vul uw emailadres in en uw nieuwe wachtwoord
      - Scan de QR-code met de google authenticatie app
      - In de app is een code te zien
      - Vul de verificatiecode in
      - Hierna kunt u opnieuw inloggen en gebruik maken van de 2-factor verificatie
    • • Ga naar mijn.benudirect.nl/inloggen
      • Klik op ‘wachtwoord vergeten’
      • Vul uw e-mailadres in en klik op wachtwoord resetten
      • Vul de verificatiecode in die u direct per e-mail ontvangt
      (geen e-mail? Controleer uw ongewenste mailbox)
      • Vul een nieuw wachtwoord in en klik op ‘wachtwoord wijzigen’
      • Log in met uw e-mailadres en nieuwe wachtwoord.
  • Overige onderwerpen

    Overige onderwerpen

    Terug naar categorieen
    • Bekijk hier de informatie over veilig mailen.
    • Vrijwel alle, in Nederland geregistreerde, verbandmiddelen kunnen via ons besteld worden. Het assortiment is hierdoor dusdanig breed dat een totaalbeeld onoverzichtelijk is. Om u toch een beeld te geven kunt u bij Productgroepen zien met welke leveranciers wij rechtstreeks samenwerken. Daarnaast kunnen wij vrijwel elk verbandmiddel via de groothandel bestellen. Inhoudelijke productinformatie, aangeboden door BeverOnline, vindt u in OVIS tijdens het bestellen. Tevens kunt u via OVIS zoeken in het totaalproduct overzicht waarbij ook de functionaliteiten van de producten staan beschreven.
    • Om uw klacht zo snel mogelijk op te lossen, kunt u dit telefonisch of per mail melden. Wij zullen binnen 5 werkdagen op uw klacht reageren.

      Is uw klacht niet naar tevredenheid opgelost?

      Onze onafhankelijke klachtenfunctionaris (bereikbaar via 010-5938127) kan u helpen om de juiste weg te vinden voor het oplossen van uw klacht. De klachtenfunctionaris geeft informatie en advies en kan indien mogelijk bijstand verlenen bij het bemiddelen van uw klacht. Bent u ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris van mening dat uw klacht niet goed is opgelost? Dan kunt u de klacht aanmelden bij de Landelijke Klachtencommissie Medische Hulpmiddelen (LKMH). Zij nemen uw klacht in behandeling en geven u meer informatie over het proces. U leest meer informatie op de website van de LKMH (www.lkmh.nl).
    • Samenwerken met DeclaCare is gratis en vrijblijvend. Dit houdt in dat u geen contract tekent en gebruik kan maken van onze services wanneer nodig. Ook de levering is gratis. DeclaCare kan faciliteren in elke samenwerking, van dagelijkse tot incidentele leveringen. U kunt op elk moment besluiten het gebruik hiervan te stoppen. Lees hier meer over DeclaCare.