Hieronder geven wij antwoord op enkele veelgestelde vragen die bij ons binnenkomen. Staat uw vraag er niet bij? Schroom dan niet contact op te nemen, wij zijn u graag van dienst.
Bij DeclaCare hebben wij ruim 800 van de meest gebruikte compressie-, litteken- en wondproducten op voorraad. Hierdoor is het mogelijk om binnen 24 uur te leveren, mits u uw bestelling op werkdag voor 13:00 plaatst. De producten die niet op voorraad zijn hebben in de regel een levertijd van 48 uur. De actuele voorraadstatus van de producten kunt u terugvinden middels OVIS.
Het is wettelijk bepaald dat artsen (huisarts of specialist) en bepaalde verpleegkundig specialisten recepten mogen voorschrijven, mits ze ingeschreven staan in het BIG-register.
De volgende AGB-codes zijn geldig: -01XXXXXX (Huisartsen) -03XXXXXX (Medisch Specialisten) -11XXXXXX (Kaakchirurgen) -14XXXXXX (Bedrijfsartsen) -84XXXXXX (Overige Artsen) -91XXXXXX (Verpleegkundig Specialisten)
Als therapeut is het niet mogelijk om een recept te ondertekenen. Deze dient daarom altijd voorzien te worden van een handtekening van de voorschrijvend arts of kopie verwijsbrief.
Wanneer u niet gemachtigd bent volgt u een van de volgende twee stappen.
1. De verwijzing van de behandelend arts kunt u in OVIS bij de bestelling uploaden. De verwijzing dient naast de arts gegevens (NAW + handtekening) ook een diagnose en een behandelvraag te bevatten. Als u een voorschrift heeft van de behandelend arts dan kunt u deze ook uploaden.
2. Print de bestelling uit en verstuur deze naar de behandelend arts ter ondertekening.
Wij kunnen de bestelling pas in behandeling nemen als alle benodigde gegevens zijn ontvangen.
Samenwerken met DeclaCare is gratis en vrijblijvend. Dit houdt in dat u geen contract tekent en gebruik kan maken van onze services wanneer nodig. Ook de levering is gratis. DeclaCare kan faciliteren in elke samenwerking, van dagelijkse tot incidentele leveringen. U kunt op elk moment besluiten het gebruik hiervan te stoppen.
Vrijwel alle, in Nederland geregistreerde, verbandmiddelen kunnen via ons besteld worden. Het assortiment is hierdoor dusdanig breed dat een totaalbeeld onoverzichtelijk is. Om u toch een beeld te geven kunt u bij Productgroepen zien met welke leveranciers wij rechtstreeks samenwerken. Daarnaast kunnen wij vrijwel elk verbandmiddel via de groothandel bestellen. Inhoudelijke productinformatie, aangeboden door BeverOnline, vindt u in OVIS tijdens het bestellen. Tevens kunt u via OVIS zoeken in het totaalproduct overzicht waarbij ook de functionaliteiten van de producten staan beschreven.
OVIS voldoet aan de beveiligingseisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt aan de verwerking van bijzondere (medische) persoonsinformatie. U kunt dus veilig bij ons bestellen.
Ga rechtsboven in het menu naar Veilig mailen! en open de ZIVVER-conversatiestarter. Na verificatie van uw mailgegevens opent zich een veilige verbinding met onze mailboxen zodat u mails en documenten met bijzondere persoonsgegevens veilig en versleuteld naar ons kan toezenden.
Ga naar ovis.benudirect.nl/aanmelden en meld u in een paar stappen aan. Na het aanmelden ontvangt u een e-mail om uw account te activeren. Na activatie kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en zelfgekozen wachtwoord.
Uw handtekening printen we op de aanmelding van de cliënt. Hierdoor kunnen we de aanmelding gebruiken als voorschrift. Wij hoeven dan geen contact meer met u op te nemen om het voorschrift op te vragen. Uiteraard gaan wij veilig met uw gegevens om. Wij slaan uw handtekening conform NEN 7510 op.
Wanneer u als voorschrijver uw cliënt aanmeldt in Mijn BENU Direct, dan plaatst OVIS automatisch een handtekening op het voorschrift. Wij hebben dan geen digitaal voorschrift meer nodig. Wanneer u als niet-voorschrijver (bijvoorbeeld apotheker) uw cliënt aanmeldt, dan kunt u eenvoudig het digitale voorschrijft veilig toevoegen aan de aanvraag.
• Ga naar mijn.benudirect.nl/inloggen • Klik op ‘wachtwoord vergeten’ • Vul uw e-mailadres in en klik op wachtwoord resetten • Vul de verificatiecode in die u direct per e-mail ontvangt (geen e-mail? Controleer uw ongewenste mailbox) • Vul een nieuw wachtwoord in en klik op ‘wachtwoord wijzigen’ • Log in met uw e-mailadres en nieuwe wachtwoord
Zodra u gebruikt maakt van de 2-factor verificatie, dient u dit op https://mijn.benudirect.nl/inloggen opnieuw te koppelen.
2 factor verificatie SMS - Vul uw emailadres in en uw nieuwe wachtwoord - Bevestig u telefoonnummer - Klik op MFA inschakelen - U ontvangt een verificatiecode per sms - Vul de verificatiecode in - Hierna kunt u opnieuw inloggen en gebruik maken van de 2-factor verificatie
2 factor Google authenticatie - Vul uw emailadres in en uw nieuwe wachtwoord - Scan de QR-code met de google authenticatie app - In de app is een code te zien - Vul de verificatiecode in - Hierna kunt u opnieuw inloggen en gebruik maken van de 2-factor verificatie
Om uw klacht zo snel mogelijk op te lossen, kunt u dit telefonisch of per mail melden. Wij zullen binnen 5 werkdagen op uw klacht reageren.
Is uw klacht niet naar tevredenheid opgelost?
Onze onafhankelijke klachtenfunctionaris (bereikbaar via 010-5938127) kan u helpen om de juiste weg te vinden voor het oplossen van uw klacht. De klachtenfunctionaris geeft informatie en advies en kan indien mogelijk bijstand verlenen bij het bemiddelen van uw klacht. Bent u ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris van mening dat uw klacht niet goed is opgelost? Dan kunt u de klacht aanmelden bij de Landelijke Klachtencommissie Medische Hulpmiddelen (LKMH). Zij nemen uw klacht in behandeling en geven u meer informatie over het proces. U leest meer informatie op de website van de LKMH (www.lkmh.nl). Of download het klachtenformulier onder Overige formulieren.